Hoe consumenten de detailhandel waarnemen

De detailhandel is een wereldwijd bedrijf en biedt rechtstreeks goederen en diensten aan consumenten, via verschillende kanalen. Er zijn veel verschillende soorten winkels en formaten, variërend van kortingswinkels, zoals KMART, tot warenhuizen, zoals Best Buy.

Naarmate de retailmarkt blijft groeien, is het cruciaal voor retailers om te begrijpen hoe de consument zijn bedrijf waarneemt. Om de optimale ervaring in de winkel te bieden, moeten retailers investeren in het verbeteren van de algehele fysieke omgeving.

Verschillende studies hebben aangetoond dat de fysieke omgeving van een winkel de stemmingen van shoppers kan beïnvloeden de beste letterbakken bekijken. Onderzoekers hebben zelfs ontdekt dat de opwinding van een winkel de wens om te kopen kan vergroten en ook kan bijdragen aan impulsieve consumptie.

Naast de fysieke omgeving kunnen retailers ook rekening houden met de emotionele reacties van shoppers. Deze gevoelens kunnen van invloed zijn op de manier waarop een klant een winkel bekijkt en hoe deze kiezen om te winkelen. Stemmingen zijn gebaseerd op de manier waarop een shopper zich voelt, en de manieren waarop ze omgaan met anderen in de omgeving.

Ondanks de alomtegenwoordigheid van online winkelen, winkelen veel mensen nog steeds in fysieke winkels. Dit is voornamelijk te wijten aan het gemak dat voortkomt uit winkelen in een fysieke omgeving. Bovendien kunnen retailers het risico op verzendvertragingen en verbroken goederen verlagen.

Millennials, de grootste inkoopgeneratie in de VS, geven een boost aan fysieke winkels. Millennials zijn met name meer geïnteresseerd in interactie met producten en het vinden van handige, eenvoudige retouropties. Ze waarderen ook gepersonaliseerde klantenservice en een gemakkelijke transactie.

Leave a Reply

Your email address will not be published.